Effektiv behandling af parasitter hos hund | Dyrlægehuset Kolding

Parasitter hos hund

Dyrlægehuset Kolding tilbyder effektiv og korrekt behandling af parasitter hos hund. Uanset om din hund er ramt af lopper, flåter eller orm, har vi den rette behandling.

Parasitter er hyppige hos hunde

Parasitter hos hunde er almindeligt forekommende, og som ejer skal du være opmærksom på symptomerne. Nedenfor beskrives nogle af de hyppigst forekommende parasitter hos danske hunde.

Loppebehandling af hund

Lopper er hyppigt forekommende. Smitten kan komme fra både hunde og katte – og dyrene behøver ikke at have direkte kontakt. Smitten kan overleve i omgivelserne i meget lang tid. Derfor er korrekt og effektiv behandling vigtig, hvis din hund har været uheldig at få lopper. Det er heldigvis i dag blevet meget nemmere at forebygge og behandle.

Effektiv loppebehandling af hund | Dyrlægehuset Kolding

Flåtbehandling af hund

De fleste hundeejere har prøvet at finde en skovflåt, der har sat sig fast i huden på hunden. Skovflåter kan både være årsag til lokal irritation med deraf følgende gener, men de bærer også på flere sygdomme, som kan overføres til hunden og give betydelig sygdom.

Der findes flere gode, effektive og sikre produkter, der virker forebyggende mod både lopper og flåter – kontakt os gerne for en snak om forebyggelse og behandling.

Effektiv flåtbehandling af hund | Dyrlægehuset Kolding

Ormekur til hund

Det er langt fra alle voksne hunde, der skal have ormekur. Hvis hunden spiser mus og fugle, kan den få bændelorm, hvilket kan ses på afføringen, og så skal de have en kur.

Hvalpe har typisk spolorm med fra deres mor, og her anbefaler vi en ormekur. Du skal kontakte os for at aftale nærmere om en ormebehandling. Ormekur er receptpligtigt.

Lunge- og hjerteorm er ikke noget, vi ser så hyppigt hos hunde i denne del af Danmark, men det er ret alvorligt, hvis de får det. Symptomerne kan være mange, herunder hoste eller dårlig kondition.

Effektiv ormekur til hund | Dyrlægehuset Kolding

Parasitter når du rejser med din hund

Hvis du skal ud at rejse med din hund, er der særlige forhold omkring parasitter, der gør sig gældende. Du bør kontakte os inden afrejse for at få rådgivning omkring forebyggende behandling. Det gælder blandt andet dværgbændelorm, tropisk hjerteorm og leishmania. Alle tre typer parasitter findes indenfor Europa.

Læs mere om rejse med hund

Er din hund smittet med parasit? Vi rådgiver om forebyggende behandling og behandling af lopper, flåter og orm hos hund.