Mette Kallesen

Dyrlæge

Mød Mette Kallesen. Hun blev udannet dyrlæge i 1997 fra Den kongelige Veterinær- og Landbohøjskole. Mettes store faglige passion er hjerte- og luftvejssygdomme.

Baggrund

Mette blev uddannet dyrlæge i 1997 fra Den kongelige Veterinær- og Landbohøjskole. Sidenhen har hun udelukkende beskæftiget sig med undersøgelse og behandling af kæledyr. Mette blev ansat hos Dyrlægehuset Kolding i 2004.

Særlige fagområder

Mette har gennemført en særlig 5-årig efteruddannelse inden for hjerte- og luftvejssygdomme, og det er ikke lyv, når vi siger, at hendes hjerte har slået for netop dette fagområde i mange år. Mette er også blevet optaget som medlem af Ekkogruppen, der består af dyrlæger med særlig interesse og viden om hjertesygdomme hos familiedyr.

Derudover beskæftiger Mette sig meget med ultralydsscanninger, røntgen, haltheder og medicinske udredninger. Goldtreat er også en behandling, Mette udfører med jævnlige mellemrum.

Privat

Privat er Mette gift med Karsten, og sammen har de to børn. Familien bor i Erritsø ved Lillebælt. Om sommeren tilbringer de ofte ferien i deres sejlbåd – hvis den danske sommer altså viser sig fra sin gode side. Fritiden spenderes med fitness, vandreture, arbejde i haven og med en god krimi i hånden.

Egne dyr

Mette har en engelsk springer spaniel, Nova, og fem høns i baghaven.

Vi står altid klar til at tage hjertevarmt imod dig og dit kæledyr i trygge og rolige omgivelser på vores dyreklinik.