Sygeforsikring

Når der er noget galt med ens kæledyr skal der gøres noget - og man vil helst ikke lade prisen være afgørende.
Derfor er sygeforsikring en rigtig god ide.

Sygdom kommer ofte helt uventet, ubelejligt og måske ligefrem chokerende.

Dyrlægehuset Kolding er et privatfinansieret dyrehospital, og modtager ikke tilskud eller støtte af nogen art. For at mindske udgifterne til behandling af dit dyr, anbefaler vi en sygeforsikring, som kan tegnes for både hunde og katte og i visse selskaber også kaniner og de andre små dyr.

Det er for mange dyreejere blevet en helt naturlig ting at forsikre sin hund eller kat, eller rettere sig selv, for uforudsete udgifter i forbindelse med sygdom eller tilskadekomst

Det kan være en kostbar oplevelse, hvis din hund eller kat bliver syg eller kommer til skade. Mulighederne for at behandle vores kæledyr bliver bedre og bedre. Vi har væsentlig større adgang til laboratorieundersøgelser, røntgen, kirurgi etc., end tidligere, og det er heldigvis blevet en selvfølge at dyrene skal behandles, hvis det er muligt.

En del forsikringsselskaber har hundesygeforsikring på deres program, Dyrekassen Danmark, Alm. Brand, Topdanmark, Nykredit, Codan, Tryg, Agria og Gartnernes Forsikring for at nævne nogle. Dyrekassen Danmark, Nykredit, Agria og Gartnernes Forsikring har også sygeforsikring for katte.

Prisen varierer, men er ca. 1100-1800 kr. årligt incl. den lovpligtige ansvarsforsikring. Der er som regel en selvrisiko, og forsikringen dækker undersøgelse og behandling i forbindelse med sygdom eller tilskadekomst.

Erstatningsmaximum pr. forsikringsår svinger meget fra selskab til selskab fra ca. 14.000 til ca. 51.000 pr. år.

Forsikringen har et stort dækningsomfang, da de dækker stort set alle former for sygdom og tilskadekomst, dog er der undtagelser, som man kan se i de forskellige selskabers betingelser. Der dækkes også hvis dyrlægebesøget ligger udenfor normal åbningstid. Undtagelserne kan være afhængig af, hvilken race, dyret er.

Man kan hente priser og brochurer i de forskellige forsikringsselskaber eller få nærmere oplysninger hos os.

Oversigt over udvalgte sygeforsikringer

Dyrlægehuset Kolding
Galgebjergvej 44
6000 Kolding