Hudsygdomme hos hund og kat – Læs mere her | Dyrlægehuset Kolding

Hudsygdomme og allergi

Dyrlægehuset Kolding tilbyder diagnosticering og behandling af dermatologiske lidelser hos hund og kat i trygge og rolige omgivelser.

Pels- og hudlidelser hos hund og kat

Mange hunde og katte lider under forskellige pels- og hudlidelser til stor frustration og gene for det kløende dyr. Årsagerne til hudsygdom kan være mange, herunder allergi, parasitter og hormonelle lidelser. Ens for alle hudsygdommene er, at de kan give eksem, hårtab og kløe.

Mistænker du en hudsygdom hos dit kæledyr, bør du være opmærksom på eventuelt pelstab, soignering og livsstil – har dit kæledyr været i tæt kontakt med andre dyr? Hudsygdomme kræver behandling, og du bør derfor kontakte din dyrlæge ved mistanke. Vi tager imod dig og dit kæledyr i trygge og rolige omgivelser i vores klinik i Kolding. Her bliver din ven udredt for eventuelle pels- og hudlidelser, og der bliver lagt en individuel behandlingsplan, der matcher dit og dit kæledyr behov.

Vi modtager også henvisninger fra kolleger.

Læs mere om henvisningshospitalet

Allergi

Oplever du, at din hund eller kat er begyndt at klø sig mere end normalt, er det vigtigt at finde ud af, hvad årsagen er. Korrekt diagnostik er afgørende for effektiv behandling.

Mange hunde er multiallergikere, og det kan derfor være et større udredningsarbejde at finde ud af, hvad hunden ikke kan tåle. Heldigvis har vi i dag mange undersøgelses- og behandlingsmuligheder, når det kommer til allergi hos vores kæledyr. Der findes en lang række medicinske behandlinger med få bivirkninger, ligesom foder, shampoo og kosttilskud, som kan bruges i kampen om at komme allergien til livs. Vi ved, at allergi kan være frustrerende for både dyr og ejer, og derfor står vores hjertevarme dyrlæger altid klar til at svare på dine spørgsmål. Hos os er ingen bekymring for stor eller for lille.

Allergi hos hund og kat – Udredning og behandling | Dyrlægehuset Kolding

Oplever du usædvanlig kløe hos din hund eller kat? Dyrlægehuset Kolding tilbyder professionel udredning af hudsygdomme og allergi i trygge og rolige omgivelser.