Er vaccinen stadig virksom?

Vaccine tjek

Hvor vigtigt er det at vaccinere sin hund?
Hvornår skal jeg revaccinere min hund?

Det er vigtigt at være beskyttet – og hos mange hunde holder beskyttelsen af vaccination mod hundesyge, parvovirus og leverbetændelse rigtig længe. Dyrlægen kan ikke ved en sundhedsundersøgelse vurdere, hvilke hunde, der stadig har tilstrækkeligt med antistoffer til at være beskyttet mod de sygdomme, der vaccineres mod i kernevaccinen.

Derfor tilbyder Dyrlægehuset Kolding at teste på en blodprøve, hvilke hunde, der skal have vaccine, og hvilke, der fortsat er beskyttede mod hundesyge, parvovirus og leverbetændelse (kernevaccinerne).

Blodprøven testes i vores eget laboratorium, og der vil typisk være svar samme dag. Vi benytter testen VacciCheck.

Vi udsteder en titer-attest som dokumentation, og kan også føre det i hundens sundhedsbog.

Testen bør gentages hvert 3. år.

Ældre hunde bør testes hvert år.

Testen er godkendt af Dansk Kennel Klub.

Hvis din hund skal i pension, er det en fordel at spørge, om de godkender testen.

Vi anbefaler fortsat årligt sundhedseftersyn med vaccination mod kennelhoste og leptospirose.

Priser:

Sundhedsundersøgelse, blodprøve og testning....................kr. 1044,50 incl. moms

Hvis din hund bruger en anden dyrlæge, kan denne dyrlæge
tage blodprøven (serum el. plasma) og sende til os.............kr.  494,50 incl. moms

Hvis din hund skal ind til vaccination efter testning..............kr.  274,50 incl. moms

Dyrlægehuset Kolding
Galgebjergvej 44
6000 Kolding
Tlf: 75 54 17 12
Mail: info@dyrlaegehuset.com
Facebook Facebook ikon

Åbningstider: